Saturday, December 8, 2007

Simone Dinnerstein

CDで素晴らしいピアノを聴いた。楽器も録音もこれは一級品と思う。先月、テレビ番組でニューヨークのクラビアハウスのオーナー兄弟が老朽化したピアノを再 生するのを紹介していて、中でもイギリスで戦時中ドイツの空爆を生き延びてきた1903年製スタインウェイを手に入れての修復には思い入れも強く、店の宝 としてそのまま使っている。番組にはシモーヌ・ディナースタインというピアニストがゴルトベルク変奏曲を弾いていたので、すぐにこのアルバムを注文した。
こ の演奏を一言で表現するとすれば、明らかにグレン・グールドの軌跡を辿れるゴルトベルクであり、同時にフジ子・ヘミングの即興を聴くようでもある。グール ドはもっと推進力バランス的だが、ディナースタインは叙情に軸足が残る印象かと思う。いずれも自由という風を聴くことができる。このテラーク盤は最近聴いたレコー ドでは最も楽しめたピアノ録音だった。


I acquainted with an excellent Piano today in CD. It was totally outstanding instrument and recording. A few weeks back, I saw a TV program reporting Klavierhaus in New York where Sujatri and Gabor brothers bring old, collapsing pianos back to life, and as they did an exceptionally devoting restoration of 1903 Hamburg Steinway, they decided to keep the instrument with them.
Simone Dinnerstein was in the program playing Goldberg Variations, so I quickly ordered this album. To me, her performance in short words is definitely displaying the track of Glenn Gould and appeals as if Fujiko Hemming is improvising. Glenn is more in a progressive balance while Simone stays in lyrical sentiments, and I can breeze the air of freedom from both performances.
This Telarc recording is one of the most pleasing pianos I recently heard.

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