Sunday, January 31, 2010

Matthew Bourne's Swan Lake - 白鳥の湖

マシュー・ボーンの「白鳥の湖」が6月に帰ってくる。彼らの初来日は2002年、僕はBunkamuraに「カーマン」を見に行ったが、その成功度は限定的という印象だった。対する「白鳥の湖」は翌年来日した舞台のチケットが完売だったし、この「白鳥」は今や古典と言っても良いだろう。
僕がこのいささか過激な「白鳥の湖」を初めて見たのは1999-2000年頃、DVDだったが、何しろ世界が変わるくらい画期的な衝撃を覚えた。白鳥の踊りでは、もちろんご存知のように全員男性で、力感に支えられた美というものを見た。今回はどんなだろうと期待は膨らむが、入場料は安くない。それに6月のほとんどは海外に出ている予定なので、今回は無理かな。


Matthew Bourne’s Swan Lake is coming back to Japan in June. Their first stage in Japan was in 2002 with The Carman, I saw it at Bunkamura, and I thought the success was limited in contrast to Swan Lake which is already a classic. Swan Lake came to Japan the following year and the tickets were completely sold out.
When I first saw this Swan Lake around 1999-2000 on DVD, it was phenomenally, radically and outrageously an epoch. The dance of swans, male entirely as you may know, exposed the beauty of power. My expectation grows by itself for the new set, but the admission is not cheap. And besides, I will be in Europe most of June, so I may not be able to see it this time.

No comments: