Friday, December 17, 2010

Toronto - トロントへ

トロントに着きました。氷点下の気温で、北の冷え込みです。
成田空港までは京成スカイライナーの新しい特急に乗ってみましたが、暫くは何が時間短縮になったのか疑問でした。途中から線路がシームレスで直線的なものに変わったようで、高速走行に入っても実に快適な乗り心地でした。線路の両側も拡張が続けられているらしく、いずれは複々線にするのでしょう。


空港の無印良品で手頃な室内履きを見つけて購入しました。価格は525円、機内でもホテルでも重宝しています。
フライトは到着便の遅れで結局2時間待たされました。エアカナダはゲートでの遅延の案内も遅いし、搭乗客の列を整理するでもなく、乗務員も愛想がなく大雑把な印象でした。現地の友人によると、カナディアンと統合され選択肢が失われて、今ではダメなサービスだけが残ったと嘆いていました。


I arrived at Toronto where the temperature was below zero and I feel like truly in the north.
I took the new Skyliner from Nippori to Narita Airport. For a while, I had no idea why this express train could be faster running on the same track, but after 20 minutes or so, the rail looked like renewed with a seamless and more linear line, and the train was quite smooth and comfortable as it accelerated its speed. The both sides of the tracks are still being expanded, and I guess they will someday complete this route into a 4-track line.
At the airport, I found a pair of economical room socks at MUJI for 525 yen, and they are useful in the flight and in the hotel room.
The flight was delayed by 2 hours due to the late carrier arrival from Canada. The gate staff of Air Canada was slow informing the schedule updates, and did not care about controlling and guiding the line of passengers waiting for boarding at all. The crews in the flight had no intimacy in communication but simply doing the minimum service. My local friend told me that they were merged with Canadian Air that eliminated the competitive sense to result in their poor service regretfully.

No comments: