先日の松姫峠ツアーで体験したタイヤのパンク以来、立て続けにチューブに穴が開いてスペアがなくなってしまった。これまでのところ、1年弱使ったブリジストンExtenzaの1本は裂けたが、もう1本は健在。それより後に買ったビットリアUltraliteは4本中2本がアウトで、うち1本は入れ替えたら穴が開いていたという感じだ。そこで今回は何が良いか、しなやかとの噂を聞くAirComp Latexだの、もう一度Extenzaで行こうかだの、あれこれ考えてみたが、結局値段と配送で折り合って補充したのはミシュランのエアストップという低価格チューブとなった。これはビットリアUltralite同等品という感じで、重さは93g。何しろ長持ちするという評判なので、段差を叩いたりすることもあるフロントにはこれで安心かなと、Cannondaleに組み込んでみた。
ところでOnixの方はチューブの入れ替えを機に後輪のタイヤも黄色いストライプのOpen Corsa EVO SCに統一してみた。現状ではチューブも含めてすべてVittoriaとなっている。Continental GP4000Sとの比較を語るほどの感性を持ち合わせていないのが残念だが、EVO SCの方がやや硬い乗り心地で路面の振動が直にハンドルに伝わるような気がする。換えたのは後輪なのに?
After the
puncture I first encountered in the tour to Matsuhime Pass, the trouble
repeated with Vittoria tubes twice. One of replaced tubes did not work with a
tiny hole when installed. Having run out of spares, I considered what to order
this time among options such as reportedly smooth AirComp Latex or Bridgeston Extenza
again, but their price and the delivery did not meet my needs, and I ended up
ordering Michelin AirStop that is an equivalent low-cost alternative to
Vittoria Ultralite. It weighs 93g and is fairly well reviewed by users for
durability and I thought it would be good for the front wheel as it
occasionally hits bumps. Now my Cannondale is back to its routine.
By the way,
for Onix I replaced the rear tire to uniform front/rear with Vittoria’s
yellow-striped Open Corsa EVO SC taking the opportunity of inner tube repair.
Onix now uses Vittoria in and out entirely. I am not sensitive enough to tell
the difference between Vittoria and previous Continental GP4000S, but EVO may
be stiffer and more direct in transmitting the road surface situation.
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