これもまたヘンデルの歌劇の話です。ストーリーはモーツァルトの「後宮からの誘拐」の元ネタみたいな話と言っておきましょう。
先日BSで再放送されていたのを番組表で目にしてはいたのですが、ドミンゴの名前があったので特にマークしなかった深夜番組です。たまたまチャンネルを切り替えていて聴き始め、しばらく釘付けでした。とにかくオケが素晴らしい。これがまたスペインなのですが、マドリード王立歌劇場管弦楽団を英国人のポール・マクリーシュが指揮していました。この人はガブリエリ・コンソートを興した人で、昔バッハを聴いた時には特に鮮烈な印象を残すような演奏ではなかったのですが、このヘンデルを聴く限り今後への期待がぐっと膨らみました。舞台演出もシンプルで、あたかもエルブジの料理のように、現代スペインの美意識を表現していました。ドミンゴはなかなかうまく演じていたのに対し、アンドロニコ役のミンガルドは今ひとつでしたね。アルトではなく力のあるカウンター・テナーを配しても良いのではないかと聴きながらずっと感じていました。
Another opera by Handel and its story can be considered as the original that might have inspired Mozart’s “Entführung aus dem Serail”.
I did not mark it when I saw the information in the satellite broadcast program schedule just because it carried the name of Domingo. I happened to see the broadcast and I got struck in front of TV for a while. The orchestra was outstanding. It was Spanish and an Englishman, Paul McCreesh, conducted Teatro Real Madrid. He establish Gabrieli Consort and my impression was very vague when I listened to his Bach a while ago. Based on this Handel, I would watch his future development with further interest. The stage interpretation was purely simple as if the dishes at El Bulli presenting the contemporary Spanish sense of beauty. Domingo seemed doing a good job while Sara Mingardo playing Andronico was not so much. I felt the role could be by an able counter-tenor instead of an alto.
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