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Wednesday, June 15, 2011
Cannondale C2 – シートピラーとステム
ステムとピラーはフレームとお揃いでキャノンデールにした。選択肢は複数あるようだが、軽量化を意識してどちらもC2をヤフオクで捜した。ピラーはカーボンで248g、ステムはC4に比べると極端なくらい肉厚が薄いC2/90mmで115gだ。見た目もバッチリ決まり満足したのはここまでで、実はサドルからハンドル・リーチが少し遠い。ステムが公称90mmにしては長く見えるので計ってみると95mmくらいある。シートチューブも今の自転車より少し寝ているので、サドル位置がどうしても後になってしまうようだ。さらに加えてシートピラーのセットバックも25mmと大きい。ピラーを替えるのか、ステムを切り詰めるのか、これはクランクを付けたら対策の方向性が見極めできるだろう。でもC2ステムの80mmって、聞いたことないなあ・・・。
サドルは珍しい製品が手に入った。HARPは手堅い会社と見られており、ジェル入りアナトミックシートのSuperliteも堅い座り心地との世評で、重量はたったの203g。
ハンドルはヤフオクを物色していて、Profile Design Dromoというセクシーなカーボンハンドルにムラムラっとなったが、カンパニョーロのケンタウル・クランク落札直後ということもあって流石に9000円の投入は断念、冷静にショートリーチ、シャロードロップ(400/120/70)の無印OEM品を手にして満足している。
C2 components were chosen for the stem and the seat pillar from Cannondale line-up taking the cosmetic and the weight in consideration. C2 pillar is of carbon weighing 248g and the stem is only 115g, much lighter than C4 stem. I was fully satisfied with them until I found the handle bar was a bit far from the saddle. The stem length was nominally 90mm but it looked longer and I measured it to find approximately 95mm. The seat tube is more tilted than my current bike to push the saddle further back. Additionally C2 pillar’s offset is long 25mm. Whether I replace the pillar or cut the stem short, I would see the clear direction when the cranks were put in place.
A rare saddle fell into my hands. The manufacturer HAPR is quietly reputed for their steadiness, and the model Superlite is their anatomic saddle of only 203g with gelled cushion and is rumored about rather stiff seating. I came across with a very sexy carbon handle bar of Profile Design Dromo but I had to avoid bidding for some 9000 yen particularly right after I won Campagnolo crank set, and happily obtained a short-reach, shallow-drop (400/120/70) non-branded product instead.
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