ジャック・ペランが素晴らしい映画を作った。何より映像美が見事だった。これはひとえに自然の姿そのものの醍醐味とそれを映像に取り込んだカメラマンたちの献身の賜物だろう。ジャック・ペランと言えば当然「WATARIDORI」を思い出すが、映像の説得力は今回の方が圧倒的に優れていると思う。
映画では唯一自然界の映像ではないシーンが最後に登場したが、あの巨大な水槽はどこだろうと思って、エンドクレジットを注意深く追って行ったら、アトランタ水族館のフランス語表記が目に入った。家に帰ってネットで検索してみると、これが世界最大のアクリル製水槽とのことだ。因みにTripAdvisorには水族館について「高い」、「混みすぎ」、「がっかり」などの辛口評も多々見受けられた。でもあれは見応えありそうだ。
Jacques Perrin made a great movie. The photographic images were indescribably exquisite in this movie. It is by all means the devoting efforts of excellent camera crews that made the capture of thrilling nature visually possible. Jacques Perrin automatically reminds me of “WATARIDORI”, but I felt the power of images was far superior this time.
There was a single scene in the end of the movie that was not the shot of the nature, and as I wondered where that huge aquarium would be, I carefully watched the French end credits. I managed to see the words “Aquarium Atlanta” and found later at home it was actually the world’s largest acrylic tank.
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